برج امپایر استیت ، ساخت بلندترین برج آمریکا در قرن بیستم | SamenFerforge

در رابطه با برج امپایر استیت چه می دانید؟

آیا می دانید برای ساخت این برج چه هزینه ای شده است؟ مدت زمان ساخت آن چقدر بوده است؟

در این پست از سایت ثامن قصد داریم به بررسی این برج عظیم پرداخته و روند ساخت آن را از لحظات ابتدایی تا افتتاح بطور کامل بررسی کنیم.

رقابتی سخت برای داشتن نام بلند ترین سازه آمریکا

برای صحبت درباره این برج بهتر است از کمی قبل تر شروع کرده، و به علت ساخت برج امپایر استیت بپردازیم.

هنگامی که در سال 1889 برج ایفل با ارتفاع 300 در فرانسه ساخته و بهره برداری شد و عنوان بلندترین سازه جهان را به خود اختصاص داد؛

معماران آمریکایی به فکر ساختن بنایی با ارتفاع بالاتر افتادند. در واقع تا اوایل قرن بیستم مسابقه ای از آسمان خراش ها در آمریکا در حال رخ دادن بود.

برای مثال در سال 1909 برج متروپولیتن با ارتفاع 218 متر ساخته شد و پس از گذشت تنها 4 سال، ساختمان وول‌ورث با ارتفاع 241 متر ساخته شد.

هنگامی که جان یاکوب راسکوب (که قبلاً معاون رئیس جمهور جنرال موتورز بود) تصمیم به پیوستن به مسابقه آسمان خراش ها گرفت، والتر کرایسلر (بنیانگذار شرکت کرایسلر) در حال ساختن بنایی بود، که ارتفاع آن تا زمان تکمیل ساختمان مخفی نگه داشته می شد. راسکوب با وجود اینکه نمی دانست بطور دقیق سازه خود را با چه ارتفاعی می سازد، شروع به ساخت و ساز کرد.

در سال 1929 راسکوب برای ساخت برج مدنظر خود، بخشی از خیابان 34ام و پنجم را با قیمت 16 میلیون دلار خریدند.

شروع طراحی برج امپایر استیت

پس از تصمیم گیری و به دست آوردن سایتی برای آسمان خراش، Raskob به یک نقشه نیاز داشت.

راسکوب شرو (Shreve)، لمب(Lamb ) و هارمون (Harmon) را به عنوان معماران ساختمان جدید خود استخدام كرد.

گفته می شود که راسکوب یک مداد ضخیم را از کشو بیرون کشید و از ویلیام لمب پرسید ، “بیل ، تا چه اندازه می توان آن را درست کرد تا سقوط نکند؟”

لمب به سرعت شروع به طراحی برج امپایر استیت کرد، او یک برنامه داشت:

منطق طرح بسیار ساده است. مقدار مشخصی از فضای موجود در مرکز ، که تا حد امکان به صورت جمع و جور طراحی می شود، شامل محل گردش عمودی، سرویس های بهداشتی، شفت و راهرو است. اطراف این فضا، محیط اداری به عمق 28 فوت است. با کاهش آسانسورها ، تعداد طبقات کاهش می یابد. در اصل ، هرمی از فضای غیر اجاره ای وجود دارد که توسط هرم بزرگتری از فضای اجاره ای احاطه شده است.

 

اما آیا این طرح به اندازه کافی بلند بود که امپراتوری ایالتی را به بلندترین برج جهان تبدیل کند؟

همیلتون وبر ، مدیر اجرایی پروژه، این نگرانی را شرح می دهد:

ما فکر کردیم که برج 80 طبقه خواهد داشت. سپس کرایسلر بالاتر رفت ، بنابراین ما Empire State را تا 85 طبقه درست کردیم، اما تنها 1.2 متر از کرایسلر بلندتر شد. راسكوب نگران بود كه والتر کرایسلر ترفندی داشته باشد. مانند اینکه میله ای را پنهان کرده باشد و در لحظات آخر آن را وصل کند.

چه کسی ساخت این برج را بر عهده می گرفت

برنامه ریزی بلندترین ساختمان جهان فقط نیمی از راه بود.

در واقع مجبور به ساختن سازه ای بلند و به مراتب بهتر از نمونه های دیگر بودند. از طرفی سرعت ساخت هم بخش مهمی به شمار می رود

چرا که هرچه زودتر ساختمان به اتمام برسد، زودتر می توانست درآمد کسب کند.

Starrett Bros. & Eken برای دریافت این شغل، پیشنهاد ساخت برج امپایر استیت در 18 ماه را دادند.

Strett مطمئن بود كه سازندگان دیگر در تلاش بودند این شغل را بدست آورند، بنابراین به راسكوب و همكارانش اطمینان دادند كه تجهیزات زیادی دارند و آنچه در اختیارشان نیست اجاره می کنند.

با این حال او اظهار داشت:

آقایان، این بنا یک ساختمان عادی نیست. تجهیزات ساختمانی معمولی برای آن مناسب نیستند. ما وسایل جدیدی را می خواهیم که مناسب کار باشد.

این همان کاری است که ما در هر پروژه بزرگ انجام می دهیم.

صداقت، کیفیت و سرعت آنها سبب شد که پیشنهاد را به دست آورند.

ساخت اسکلت فلزی برج امپایر استیت

ساخت اسکلت فلزی در 17 مارس 1930 آغاز شد. دویست و ده ستون فولادی قاب عمودی را تشکیل داده اند. دوازده نفر از اینها تمام ارتفاع ساختمان را به خود اختصاص دادند.

سایر بخش ها از شش تا هشت طبقه طول داشتند. کمربندهای فولادی را نمی توان بیش از 30 طبقه در یک زمان نصب کرد.

بنابراین از چندین جرثقیل بزرگ (دریل) برای عبور دادن کمربندها به طبقات بالاتر استفاده شد.

رهگذران هنگام قرار دادن کمربندها در کنار هم، نگاه خود را به کارگران متوقف می کردند. غالباً جمعیت زیادی برای تماشای کار شکل می گرفت.

هنگامی که کارگران قرار دادن فولاد را به پایان رساندند ، یک تشویق گسترده با کلاه ها و پرچم های بلند مواجه شدند. آخرین پرچ به صورت تشریفاتی قرار گرفت و از طلای جامد ساخته شده یود.

 

در رابطه با بلندترین سازه جهان چه می دانید؟

بلندترین برج جهان و 30 واقعیت جالب در رابطه با آن

 

تناسب بالای سازه

ساخت بقیه برج امپایر استیت الگویی از کارآیی بود و هماهنگی بوده است. راه آهن در محل ساخت و ساز ساخته شد تا مواد با سرعت بیشتری جابه‌جا شوند.

سازندگان به روش هایی که باعث صرفه جویی در وقت، پول و نیروی انسانی می شوند، نوآوری کردند.

به جای داشتن ده میلیون آجر مورد نیاز برای ساخت و سازها، همانطور که معمول برای ساخت و سازها در خیابان ریخته می شد

Strett کامیون ها را کنار یکدگیر گذاشته بود تا آجر ها را در چاله ای بریزند که سبب ایجاد قسمتی قیف مانند در سطح زمین شده بود. در صورت لزوم ، آجرها از قیف برداشته می شوند،

بنابراین به چرخ دستی هایی که تا طبقه مناسب بروند، نیاز بود. این فرایند ، نیاز به بستن خیابان ها برای جابه‌جایی آجر و همچنین از بین رفتن زمان زیاد برای جابجایی آجرها از بین برد.

در حالی که قسمت بیرونی ساختمان در حال ساخت بود، برق و لوله کش نصب وسایل داخلی ساختمان را آغاز کردند. زمان شروع هر قسمت به طور دقیق تنظیم شد.

همانطور که ریچموند شرو شرح داده است:

وقتی در حال حرکت بودیم تا از برج اصلی بالا برویم، موارد با چنان دقت انجام میشد که یک بار چهارده و نیم طبقه را در ده روز کاری بنا می کنیم؛ فولاد ، بتون ، سنگ و همه. ما همیشه از آن به عنوان یک رژه یاد می کردیم که آن در هر راهپیمایی سرعت می گرفت و رژه از بالای ساختمان حرکت می کرد.

 

 

تناسب بالای این بلندترین برج های آمریکا

آسانسورهای برج امپایر استیت

آیا تا به حال در یک ساختمان ده طبقه ایستاده و به آسانسور آن نگاه کرده اید؟ یا آیا تا به حال به آسانسور راه یافته اید که رسیدن به طبقه مورد نظر طول بکشد؟

زیرا آسانسور باید در هر طبقه متوقف می شد تا شخصی را پیاده و یا سوار کند.

ساختمان Empire Empire قرار بود دارای 102 طبقه باشد و پیش بینی می شود 15،000 نفر در این ساختمان حضور داشته باشند.

چگونه افراد بدون ساعت انتظار برای آسانسور یا بالا رفتن از پله ها به طبقه های بالا می رسند؟

برای حل این مشکل، معماران هفت مجموعه آسانسور ایجاد کردند که هرکدام به بخشی از طبقات سرویس می دهد. به عنوان مثال ، مجموعه A از طبقه سوم تا هفتم سرویس می دهد در حالی که مجموعه B طبقه های هفتم تا 18 را سرویس دهد می کند.

ساخت آسانسور های سریعتر راه حل دیگری بود. شرکت اوتیس آسانسور، 58  آسانسور مسافری و هشت دستگاه آسانسور سرویس را در ساختمان امپایر استیت نصب کرد.

گرچه این آسانسورها می توانند تا 1.200 پا در دقیقه حرکت کنند، اما کد ساختمان بر اساس مدل های قدیمی آسانسور انتخاب شده بود که سبب می شد سرعت را تنها به 700 پا در دقیقه محدود می کرد. سازندگان از این فرصت استفاده کردند، آسانسورهای سریعتر (و گرانتر) را نصب کردند (آنها را با سرعت کمتری اجرا کنید) و امیدوار بودند که به زودی کد ساختمان تغییر کند.

یک ماه پس از افتتاح ساختمان Empire Empire ، کد ساختمان به 1200 پا در دقیقه تغییر یافت و آسانسورها در ساختمان Empire Empire سرعت گرفتند.

 

7 پروژه عظیم ساختمانی که باعث سرگذشت وحشتناکی داشتند

سرگذشت وحشتناک 7 سازه عظیم دنیا که از آن ها خبر ندارید

 

ساخت ساختمان امپراطوری به پایان رسید!

کل ساختمان امپایر استیت فقط در یک سال و 45 روز ساخته شد، یک شاهکار شگفت انگیز!

از آنجا که شرکت سازنده رکود هزینه های کار را به میزان قابل توجهی کاهش داده بود، هزینه ساختمان فقط 40948.900 دلار بود ، یکی از ساختمان های کم هزینه در هنگام ساخت لقب گرفته بود.

ساختمان امپایر استیت رسماً در اول ماه می 1931 با هواداری زیادی افتتاح شد. یک روبان بریده شد ، جیمی واکر ، شهردار سخنرانی کرد و رئیس جمهور هربرت هوور با فشار یک دکمه برج را روشن کرد.

Empire State Building به بلندترین ساختمان جهان تبدیل شده بود و این رکورد را تا زمان تکمیل مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک در سال 1972 حفظ کرد.

 

مقالات پربازدید این هفته :

آشنایی با درب  پیش ساخته آهنی

امنیت درب های فرفورژه ای موضوعی مهم در ساختمان سازی

چگونه نوآوری در حال تغییر صنعت ساخت و ساز است

ثامن فرفورژه در شبکات اجتماعی :

فیسبوکلینکدینتوییتراینستاگرامکانال تلگرام ثامن فرفورژه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *